Będą nowe drogi

W Ostrowcu Świętokrzyskim zrealizowanych zostanie w tym roku kilka inwestycji drogowych więcej, niż pierwotnie zakładano. Jest to możliwe dzięki oszczędnościom w już rozstrzygniętych przetargach, przekraczającym 1,3 miliona złotych.

W ramach walki z gospodarczymi skutkami pandemii koronawirusa, w Ostrowcu Świętokrzyskim ogłoszono 18 przetargów na różne inwestycje, z których część pierwotnie była przeznaczona do realizacji dopiero w drugiej połowie roku. Postępowania zostały już rozstrzygnięte i jak się okazało, dały samorządowi oszczędności przekraczające 1 milion 300 tysięcy złotych.

Chodzi dokładnie o budowę drogi łączącej ulicę Furmańską z ulicą Chrzanowskiego, remonty ulic Ostrowieckiej, Prusa, Wardyńskiego i Piwnej, rozbudowę ulicy Dunalka oraz opracowanie dokumentacji projektowych przebudowy ulic Trzeciaków, Miodowej i Północnej.

– Mieliśmy przeznaczone większe pieniądze, natomiast tylko do przetargu na budowę łącznika ulic Furmańskiej i Chrzanowskiego wystartowało aż dziewięć firm. Dzięki temu konfer1zaoszczędziliśmy 660 tysięcy złotych- mówi Jarosław Górczyński, prezydent Ostrowca.

Dzięki oszczędnościom, już przygotowywane są kolejne inwestycje drogowe, które mają być zrealizowane jeszcze w tym roku. Największą będzie budowa kanalizacji deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni ulicy Podgórze, za około 600 tysięcy złotych.
Miasto chce zrealizować także budowę ulicy Zielonej w dzielnicy Denków, remont chodnika przy ulicy Mostowej oraz boczny odcinek od ulicy Iłżeckiej, na wprost ulicy Prusa.

NA ROZWÓJ OSTROWIECKIEJ SIATKI DROGOWEJ

5 nowych zadań drogowych:

Budowa drogi łączącej ul. Furmańską z ul. Chrzanowskiego

KOSZT 16 878 000,00 zł (oszczędność 666 027,45)

Remont ul. Bolesława Prusa

KOSZT – 404 063,08 zł (oszczędność 21 977,99)

Remont dróg gminnych: ul. dr Adama Wardyńskiego oraz ul. Piwnej

KOSZT – 1 999 574,72 zł (oszczędność 174 127,58)

Rozbudowa ul. Dunalka

KOSZT – 676 295,35 zł (oszczędność 231 352,09)

Remont ulicy Ostrowieckiej

KOSZT – 836 873,39 zł (oszczędność 198 937,98)

OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ DLA ZADAŃ:

– „Przebudowa ul. Trzeciaków”,

– „Przebudowa i rozbudowa ul. Miodowej”

– „Przebudowa i rozbudowa ul. Północnej”

ŁĄCZNY KOSZT – 258 792 (oszczędność 61 802)

Łączna wartość wszystkich zadań jest niższa o 2 559 016,33 zł w stosunku do zabezpieczonych kwot z czego 1 354 225, 10 zł to kwota zaplanowana ze środków gminnych.

Polecamy również