Dzieci z „Dziesiątki” migają

Spróbujmy się zrozumieć, czyli zabawy z językiem migowym” – taki tytuł nosi innowacja realizowana od dwóch lat w Publicznej Szkole Podstawowej nr 10 w klasie 3a.miganie1 miganie3miganie4

Napisała ją i prowadzi nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i logopeda Małgorzata Michalska. Głównym celem innowacji jest rozwijanie u dzieci szeroko pojętych umiejętności komunikacyjnych, również z wykorzystaniem Polskiego Języka Migowego. Początkowo zajęcia odbywały się szkole, a po nawiązaniu współpracy z Ostrowieckim Stowarzyszeniem Głuchych „Nad Kamienną” – w siedzibie stowarzyszenia na ul Sienkiewicza. Dzieci równocześnie z poznawaniem alfabetu polskiego poznawały odpowiadające im znaki daktylograficzne, a poznając słowa – odpowiednie gesty. Jest to zgodne z dziecięcą ciekawością świata i gotowością do nauki wielu rzeczy. Dzieciaki są śmiałe, otwarte. Bardzo lubią zajęcia w OSG i kontakt z żywym językiem migowym. Chcą i potrafią się już porozumieć z osobą głuchą i w razie potrzeby służyć pomocą.

Polecamy również