Sketchnoting w Konarskim

Szkoły Konarskiego są od lat pionierem w propagowaniu nowego spojrzenia na edukację. Słyną z innowacyjności, zwracają uwagę nietuzinkową przestrzenią edukacyjną, organizują szereg warsztatów i spotkań, które mają za zadanie motywować, zaciekawić, wyposażać w nowe umiejętności, promować dobre praktyki.

– Część z podejmowanych działań koncentruje się wokół jak najlepszego przygotowania naszych uczniów do życia we współczesnym świecie, pokazywania im, że każdy może osiągać sukcesy. Przy czym nie definiujemy co oznacza pojęcie „sukces”, bo każdy może go rozumieć w inny sposób – ważne żeby wierzyć w siebie, być szczęśliwym i spełniać marzenia – mówi dyrektor Kinga Wnuk.

Ostatnio uczniowie Niepublicznego Gimnazjum i Liceum im. Stanisława Konarskiego mieli okazję poznać podstawy sketchnoting’u (z ang. sketch – szkic, noting – notowanie), dowiedzieć się więcej o pojęciu proaktywności, postawie top performera i tym co oznacza w praktyce dobre przywództwo.k1k2 k3k4

– Podczas warsztatów zajmowaliśmy się notowaniem rysunkowym, które ułatwia zapamiętywanie, rozwija pamięć i bardzo dobrze sprawdza się zarówno w szkole jak i pracy mówi prowadząca warsztaty Lila Cieślar, trener pracy, koordynator nauczania dwujęzycznego – Jestem mile zaskoczona tym jak młodzież zaangażowała się w warsztaty i jak dobrze poradziła sobie z nowym sposobem notowania w kolejnej części naszego spotkania, kiedy rozmawialiśmy o etyce pracy, empatii, inteligencji emocjonalnej, cechach dobrego lidera oraz istocie pracy zespołowej. To był bardzo udany dzień z mądrymi młodymi ludźmi. Jestem przekonana, że w przyszłości będą robić wielkie rzeczy.


 

Polecamy również