Matematyczne zabawy z kodowaniem pani Linijki i pana Ołówka w PP 15

matematyczneza bawym1 m2 m3 m4 m5 m6 m7 m8 m9 m10 m11 m12 m13 m14W dniach od 10 do 21 lutego w Przedszkolu nr15 na osiedlu Ogrody w Ostrowcu w ramach metody projektu realizowane były zajęcia rozwijające i kształtujące umiejętności matematyczne. Nauczycielki poszczególnych grup przygotowały ciekawe zadania logiczne dla dzieci w formie zabaw. Grupa dzieci trzyletnich „Wesołe Misie” poznawała figury geometryczne, dzieci czteroletnie „Żabki” uczyły się kodowania za pomocą maty „Kolor Piano”, dzieci pięcioletnie „Smerfy” układały figury geometryczne według kodu oraz uczestniczyły w zabawie ruchowej pt. : „Magiczna liczba 5”, dzieci sześcioletnie z grupy „Psotek i Śmieszek” wybrały się w matematyczną podróż lokomotywą, zaś sześciolatki z grupy „Biedronek” udały się na matematyczną wyspę. Podjęcie działań rozwijających umiejętności matematyczne w edukacji przedszkolnej ma bardzo duże znaczenie – mówi dyrektor PP 15 Edyta Kowalska. Poprzez wprowadzanie ćwiczeń logiczno – matematycznych uczymy dzieci koordynacji wzrokowej, słuchowej, ruchowej oraz mobilizujemy maluchy do koncentracji – dodaje Edyta Kowalska. Okazuje się, że zdobycie już w przedszkolu podstawowych sprawności matematycznych, procentuje u dzieci na kolejnym etapie edukacji – w szkole podstawowej, dlatego warto uczyć takich umiejętności.

Zwieńczeniem dwutygodniowych zabaw z kodowaniem był piątkowy finał, podczas którego dzieci obejrzały prezentację swoich zmagań z matematyką oraz wykonały quizy przygotowane przez wychowawczynie.. Działania te obserwowała ekspert, gość specjalny – nauczycielka matematyki w PSP nr 5, Ewelina Baran – Żelaszczyk, która bardzo wysoko oceniła nabyte przez dzieci sprawności. Każda grupa otrzymała w nagrodę pamiątkowy certyfikat oraz słodkie upominki.

Polecamy również