POTYCZKI MATEMATYCZNO – CZYTELNICZE W PRZEDSZKOLU NR 7.

1 2i4 i5 i6 i7i8 i9 i10 i11Niezwykle pracowicie spędziły poniedziałkowe dopołudnie przedszkolaki z siódemki. Grupa sześciolatków, a więc tych, które już od września opuszczą nasze mury i pójdą do szkoły zmierzyła się z przygotowanymi dla nich zadaniami. Potyczki matematyczno- czytelnicze składały się z dwóch części. Pierwszej polonistycznej i drugiej matematycznej.12 i1 i1o i3 i4i5 i6 i7 i8i9

W przygotowanej sali, przy osobnych stolikach zasiadły drużyny najstarszych przedszkolaków. Stopień trudności zadań które otrzymały do rozwiązania był bardzo zróżnicowany – od najprostszych aż po takie, które wymagały dużej wiedzy i umiejętności współdziałania w zespole. Dzieciom nie brakowało zapału i entuzjazmu, toteż świetnie radziły sobie w licznych konkurencjach wymagających od nich sprawności w zakresie czytania i liczenia.

Świetną zabawą okazały się zagadki, których rozwiązanie należało ułożyć z liter umieszczonych na dużych kartach i zawieszonych na dzieciach. Wykonywały to niezwykle sprawnie. Żadna drużyna nie pomyliła się w tym zadaniu.

Umiejętność czytania i liczenia pozwalała dzieciom na równie sprawne radzenie sobie z postawionymi przed nimi zadaniami. Większość naszych sześciolatków to dzieci czytające. Mamy również takie, które swoje umiejętności czytelnicze prezentowały w lokalnej telewizji.

Zadania matematyczne to ulubione zajęcia edukacyjne przedszkolaków. Świetnie radzą sobie z kodowaniem i odkodowaniem ukrytych rysunków. Znają i prawidłowo używają znaków matematycznych. Przeliczają, klasyfikują i porównują wielkości. Dobrze dały radę przy rozwiązywaniu zadań tekstowych.

Miłym przerywnikiem w intelektualnych zmaganiach był występ ,,Skrzatów” z grupy III, które zaprezentowały taniec pszczółek i kwiatów.

Zmagania dydaktyczne pokazały nam, że możemy być spokojni o szkolne losy naszych wychowanków. Wiemy, że świetnie dadzą sobie radę jako uczniowie. Gratulujemy im chęci i zapału do pracy. Z radością przyjęły również upominki za udział w rozgrywkach. Były to książki do kodowania ,,Kodusie” Elżbiety Dędzasz cz.1 i 2 oraz ,,Kodujesz, odkoduj zakodowane”. Wywołały one dużą radość na twarzach dzieci czym nas również jako nauczycielki bardzo ucieszyło.

To był naprawdę pracowity poniedziałek.

Tekst i foto PP nr7

Polecamy również