„Uczniowie z klasy 4d z PSP nr 5 otrzymali list z Pałacu Buckingham w Londynie

1 2

Efektywna nauka języka obcego jest nierozerwalnie związana z kulturą danego obszaru językowego. Wprowadzenie elementów kulturowych pozwala nie tylko na naturalną integrację umiejętności językowych, ale także na pojawienie się i rozwój świadomości różnic wynikających z odmiennych kodów kulturowych. Podejmowanie tej tematyki niesie ze sobą wiele korzyści językowych, ale równie ważny jest fakt, że uczniowie uwielbiają poznawać kulturę innych narodów oraz porównywać ją  z rodzimą. Innymi słowy, inaczej naucza się na przykład  o użyciu zaimka określonego, a zgoła inaczej uczniowie reagują na informację, że Książę William nie może pójść do sklepu i zapłacić kartą, gdyż będąc członkiem Rodziny Królewskiej podlega wielu ograniczeniom związanym z etykietą, łącznie z zakazem żucia gumy:)

Podczas jednej z takich kulturowych lekcji na temat Brytyjskiej Rodziny Królewskiej w klasie 4d Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5, zrodził się pomysł napisania listu do Królowej Elżbiety II. Zbliżał  się okres Wielkanocy a uczniowie wykonali przepiękne kartki świąteczne z życzeniami w języku angielskim. Łącząc te dwa fakty uczniowie wspólnie z nauczycielem języka angielskiego, p. Dorotą Barańską-Balin, opracowali treść listu, ozdobili jego treść elementami świątecznymi oraz dołączyli wykonane przez siebie kartki. List został podpisany przez wszystkich uczniów i wysłany na oficjalny adres Królowej.

Po dwumiesięcznym okresie oczekiwania nadeszła odpowiedź, w której Królowa, poprzez swoją Damę Dworu, wyraziła serdeczne podziękowania  za życzenia. Z dużym uznaniem monarchini spotkały się także wykonane przez uczniów kartki świąteczne jak również, fakt, że życzenia dotarły do Pałacu Buckingham w roku oficjalnych w obchodów Platynowego Jubileuszu Królowej Elżbiety II. Oficjalne obchody 70-lecia panowania Królowej planowane są de facto na pierwszy weekend czerwca.

Uczniowie przyjęli odpowiedź Królowej z  ogromną radością, a oglądaniu i czytaniu listu nie było końca. Zmotywowani do dalszych działań uczniowie obiecali, że to na pewno nie ostatni projekt językowy w wykonaniu klasy 4d. Jest to doskonałe wprowadzeni e do nauczania dwujęzycznego, które rozpocznie się w ostrowieckiej „Piątce” już od września br.

Polecamy również