KOCI ŚWIAT – zajęcia edukacyjne metodą projektu w Janinkowym Przedszkolu

koty janikowe

W Publicznym Przedszkolu nr 15 im. Janiny Porazińskiej na os. Ogrody w ciągu dwóch tygodni lutego, realizowany był projekt p1 p2 p3 p4 p5 p6 p7 p8 p9 p10 p11 p12 p13 p13edukacyjny pod hasłem: KOCI ŚWIAT – zajęcia edukacyjne metodą projektu. Każda z czterech grup zrealizowała własne działania i pomysły, które zaprezentowała swoim kolegom i koleżankom w przedszkolu, jak również zostały one przesłane rodzicom na zamknięte grupy wirtualne. Grupa I Wesołe Misie poznawała koci świat w działaniach pod hasłem: „Kochane kociaki”. Po ustaleniu problemów badawczych, dzieci przystąpiły do działań w postaci: oglądania filmu edukacyjnego pt.: „Wycieczka do weterynarza- Pan Kotek był chory”, oglądania prezentacji multimedialnej pt.: „Rodzina kotów”, słuchania bajki pt.: „Kotka Kinia. Zwierzaki z Mglistej Kniei”, wykonywania prac plastycznych – maska kota i kotki, mozaikowy kot, Kot Tygrysek- malowanie farbą plakatową, plakat „Co robi kot?” W grupie Wesołych Misiów nie zabrakło także zabaw muzyczno – ruchowych – „Mały kotek sobie śpi”, teatralnych autoprezentacji: „Jestem kotkiem” oraz zabaw ortofonicznych i logopedycznych. Grupa II Smerfy swoje różnorodne działania twórcze realizowała podhasłem: „Koty duże i małe”, podczas których: poznawała koty domowe i dziko żyjące, wspólnie wymyślała rymowanki i zagadki o kotach, uczestniczyła w zabawach ruchowych: „Koty się bawią” oraz „Uciekaj myszko do dziury”, słuchała piosenki „Kotek – Kłopotek”, czy też wykonywała zabawki dla kotka. Z kolei grupa III Biedronki rozmawiała na temat dbania i zajmowania się kotkami, oglądała film pt.: „Przygody Kota Filemona”, wykonywała także prace plastyczne oraz ozdabiała kocie maski, jak również ćwiczyła narządy mowy w zabawach językowych „Kocie głosy”. W najstarszej grupie dzieci sześcioletnich – „Psotkach i Śmieszkach”, zajęcia zatytułowane były „Kraina Kocimiaukoci”, działania skoncentrowane były na rozmowach kierowanych dotyczących kotków, zabawach orientacyjno – porządkowych oraz ruchowych. Realizacja projektu edukacyjnego, którego bohaterem jest kot, miała na celu wzbudzenie w dzieciach sympatii dla tych zwierząt, odpowiedzialności za nie podczas opieki i pielęgnacji, a także zwrócenie uwagi na problem bezdomnych kotków i odpowiedzi na pytanie: jak im pomagać.

Zajęcia edukacyjne bardzo podobały się przedszkolakom, a koci temat okazał się niezwykle twórczy i wdzięczny do realizacji.

Tekst i foto PP nr 15

Polecamy również