Nowatorskie przedszkole na miarę XXI wieku- Takie jest PP nr 12

Przedszkole to pierwszy etap edukacji dziecka. To czas zabawy, nawiązywania nowych przyjaźni oraz pierwsze chwile poświęcone nauce. Dzisiaj Publiczne Przedszkole nr 12 na osiedlu Słonecznym odwiedził prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński. W placówce przeprowadzone potrzebne remonty. Warunki pracy, nauki i zabawy są teraz dużo lepsze.

Mam ogromną przyjemność gościć dz20210218_11373320210218_11375720210218_11383020210218_11394920210218_11512320210218_11503120210218_11504120210218_11512520210218_11544720210218_11541120210218_11585220210218_11573220210218_11571820210218_11555620210218_113823isiaj w przedszkolu nr 12, które jest placówką integracyjną- mówi prezydent miasta Jarosław Górczyński. – To jest wyjątkowa placówka wspierająca przedszkolaków i ich rodziców. Na przestrzeni ostaniach kilku lat zainwestowanych zostało tu ponad 613 tysięcy złotych i były to inwestycje bardzo potrzebne. Okazuje się, że coraz więcej dzieci ma rożne problemy i potrzebuje wparcia ze strony specjalistów podczas procesu dydaktycznego. Przedszkole numer 12 odnotowuje bardzo duży progres. Doskonała kadra pedagogiczne i zaangażowanie ze strony nauczycieli to także ogromny atut tej placówki.

-Wybór przedszkola jest czymś niezwykle ważnym, ponieważ od tego zależy rozwój naszego dziecka- mówi dyrektor Publicznego Przedszkola nr 12 Beata Krauze- Składanowska. – Czas spędzony w przedszkolu będzie rzutował na kolejne etapy kształcenia. Poziom trudności wyraźnie wzrasta, jeśli jesteśmy rodzicami dziecka niepełnosprawnego. Na szczęście z pomocą przychodzą nam przedszkola integracyjne. Pośród szerokiej palety placówek w Ostrowcu Św. znajduje się min. jedyne w mieście Przedszkole Publiczne nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Konopnickiej ,które mieści się na Osiedlu Słonecznym 5. ”Dwunastka” to przedszkole dla wszystkich, w którym „…nic na siłę, nic wbrew woli wychowanka, lecz razem z nim i dla niego”, przedszkole, w którym bawią się i uczą zarówno dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne. Pewnie niektórzy z Was zastanawiają się, czym charakteryzują się tego rodzaju placówki? Odpowiedź na to pytanie kryje się w samej nazwie tego rodzaju placówek: chodzi o integrację dzieci zdrowych, czyli pełnosprawnych – z dziećmi obarczonymi różnymi formami oraz stopniami niepełnosprawności, zarówno fizycznej, jak i umysłowej. Dzięki temu dzieci od najmłodszych lat uczą się funkcjonować w różnych zespołach, co przynosi korzyści zarówno dzieciom zdrowym, jak i o specjalnych potrzebach. W tym przedszkolu już maluszki oswajają się z odmiennością, uczą się szacunku, zrozumienia, tolerancji i współpracy. Dzieci z deficytami sukcesywnie włączane są do grupy zdrowych rówieśników, zapewniając im te same prawa i wdrażając do obowiązków. Dzięki temu mogą dorastać w normalnym środowisku, przygotowane do przeżywania sukcesów, ale i do radzenia sobie z porażkami.

Misją przedszkola jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych. Przedszkole pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania rodziny. Wszystko po to, aby w dalszym etapie edukacyjnym jakim jest szkoła mogły uniknąć porażek i łatwiej wejść w rolę ucznia.

Dużą zaletą placówki jest mniejsza liczebność grup oraz fakt, że do każdej z nich przydzielonych jest dwóch odpowiednio przygotowanych nauczycieli. W ramach pobytu dziecka w przedszkolu realizowane są zajęcia w grupie rówieśniczej oraz liczne zajęcia specjalistyczne, takie jak: konsultacje z psychologiem, terapia logopedyczna, terapia autyzmu, integracja sensoryczna, fizjoterapia, terapia ręki, trening umiejętności społecznych, ruch rozwijający W. Sherborne, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, gimnastyka korekcyjna, animaloterapia. Zatrudnienie odpowiednich terapeutów, którzy pracują nad jak najlepszym rozwojem dzieci o specjalnych potrzebach, pozwala na wsparcie dzieci zdrowych u których pojawiły się trudności.

Publiczne Przedszkole nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi to placówka czterooddziałowa, z czego dwa oddziały pracują metodą M. Montessori zgodnie z mottem: „Pomóż mi samemu to zrobić„.

Przedszkole mieści się w centrum miasta, w zaciszu osiedla „Słoneczne”, otacza go piękny, ogrodzony zielony ogród oraz plac zabaw . Część rekreacyjna ogrodu podzielona jest na dwie indywidualne strefy, co umożliwia bezpieczną zabawę dwóch grup równocześnie. Urządzenia sportowo-rekreacyjne dostosowane są do wieku i możliwości dzieci , rozwijając ich wyobraźnie i pomysłowość. Dzięki przychylności Organu Prowadzącego na czele z Prezydentem Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego Panem Jarosławem Górczyńskim , wszystkie grupy wiekowe mają możliwość zabawy i nauki w jasnych, wyremontowanych salach . Przedszkole wyposażone jest w nowoczesny sprzęt multimedialny oraz bogatą bazę środków dydaktycznych . Z powodzeniem wykorzystywane są tablica interaktywna, dywan Funfloor, komputerowe programy interaktywne min. ”Kodowanie na dywanie”, „Genibot” czy „Kolor piano”. Warto wspomnieć, że placówka posiada w swojej bazie doskonale wyposażone gabinety terapeutyczne tj.: gabinet integracji sensorycznej, gabinet autyzmu, gabinet logopedyczny, gabinet fizjoterapeutyczny, gabinet terapii ręki z nowoczesnymi sprzętami terapeutycznymi tj. min: Wizualny Feedback, Lampa Bioptron, czy podwieszany sprzęt SI, ciemnia z wykorzystaniem światła UV, Biały namiot ze świecącymi elementami, słup wodny oraz różnorodne przybory fluorescencyjne.

Placówka dba również o rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci, oferując im bogaty wachlarz zajęć dodatkowych,np.: kółko plastyczne, kółko origami, kółko kulinarne, kółko „Młodego odkrywcy”, kółko matematyczne, kółko muzyczne, zabawy manualne, zabawy logopedyczne, zabawy ruchowe z elem. ćwiczeń korekcyjnych, zumba dla dzieci, sensoplastyka , sprytne zabawy dyscyplinujące, gimnastyka buzi, ucha i języka .

Przedszkole realizuję Innowację Pedagogiczną w oparciu o autorski program „Fizjoterapia pediatryczna – diagnostyka, profilaktyka, postępowanie terapeutyczne w dysfunkcjach narządu ruchu u dzieci. Wprowadzenie innowacji z zakresu fizjoterapii o wyżej wymienionym tytule umożliwia oryginalność rozwiązań w odniesieniu do tradycyjnego systemu wychowania przedszkolnego i dotyczy poszerzenia oferty zajęć zarówno dla dzieci niepełnosprawnych jak i dzieci zdrowych.

Placówka w trosce do zdrowie swoich wychowanków wyposażona jest w oczyszczacze powietrza znajdujące się w każdej sali, które pozbawiają roztoczy, bakterii, wirusów i grzybów, jednocześnie jonizując powietrze. Sale systematycznie są ozonowane z przestrzeganiem norm bezpieczeństwa.

Celem zwiększenia bezpieczeństwa przedszkole wyposażone jest samozatrzaskujące się drzwi i system videołączności z każdą z sal, co uniemożliwia dostanie się do placówki osobom niepowołanym .

Kadra przedszkola jest odpowiednio wykwalifikowana i doświadczona do pracy w tego typu placówce. Stale podnosi swoje kompetencje uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia.

Pracownicy wykazują otwartość na zmiany, celem wychodzenia na przeciw oczekiwaniom i potrzebom mieszkańców. Aktualnie przygotowują się do realizacji nowego projektu, o który niebawem będzie można usłyszeć.

Wszystkie wymienione zalety Publicznego Przedszkola nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi w Ostrowcu Św. zachęcają, aby rozważyć wybór właśnie tej placówki, decydując o przyszłości swojego dziecka. To miejsce pozwoli wspierać całościowy rozwój młodego człowieka w ciepłej i radosnej atmosferze.

W celu pozyskania dodatkowych informacji warto odwiedzić stronę internetową www.pp12.pl , fanpage przedszkola na Facebooku lub skontaktować się bezpośrednio z placówką pod nr. Telefonu (41) 2475294.

PRZEPROWADZONE INWESTYCJE W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 12

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
w latach 2017 – 2020

 

W ww. okresie dokonano następujących inwestycji i prac remontowych:

  • Demontaż i wykonanie panelowego ogrodzenia wokół przedszkola, dokonanie nasadzeń w pasie dekoracyjnym ogrodzenia frontowego
  • Remont sali gimnastycznej – malowanie i położenie wykładziny terakotowej
  • Kompleksowy remont gabinetów terapeutycznych – integracji sensorycznej, terapii autyzmu, fizjoterapii i terapii ręki (wymiana elektryki – demontaż i montaż gniazd i włączników światła, wymiana tablicy rozdzielczej, montaż nowych lamp, prace hydrauliczne, wykonanie podwieszanego sufitu, malowanie ścian, wylewki podłóg, rozłożenie wykładziny typu tarket
  • Kompleksowy remont 4 sal dydaktycznych i magazynków (wymiana starego oświetlenia, demontaż boazerii, montaż płyt gipsowych na ścianach na konstrukcji stalowej, montaż sufitów podwieszanych, demontaż i montaż drzwi i ościeżnic do łazienek i magazynków, renowacja starych parapetów, malowanie ścian, wylewki samopoziomujące montaż nowych podłóg, renowacja parkietu, montaż nowoczesnego, przyjaznego dzieciom oświetlenia energooszczędnego)
  • Malowanie łazienek dla dzieci
  • Remont bloku żywieniowego i klatki schodowej (wymiana starej instalacji elektrycznej z montażem nowych lamp i oświetlenia wyposażonego w czujnik ruchu, malowanie ścian pomieszczeń kuchennych i klatki schodowej) –
  • Wymiana schodów tarasowych z oddziału do ogrody przedszkolnego i montaż daszków ochronnych na wyjściami tarasowymi z dwóch sal na parterze
  • Remont górnego holu placówki wymiana starego oświetlenia i tablicy rozdzielczej, montaż płyt gipsowych na ścianach na konstrukcji stalowej, montaż sufitów podwieszanych, renowacja starych parapetów, malowanie ścian, montaż nowoczesnego, przyjaznego dzieciom oświetlenia energooszczędnego)
  • Remont gabinetu głównej księgowej – wymiana starej instalacji elektrycznej z montażem nowych lamp, montaż podwieszanego sufitu, malowanie, szpachlowanie, wymiana paneli podłogowych, renowacja parapetów
  • Remont gabinetu dyrektora – malowanie ścian, wymiana paneli podłogowych, renowacja parapetów
  • Zakup drzwi wraz z montażem do wszystkich sal dydaktycznych, gabinetów terapii SI, i fizjoterapii oraz sali gimnastycznej

Ponadto dokonano doposażenia placówki w min.:

  • Blok żywieniowy – nowoczesne meble i urządzenia gastronomiczne wykonane ze stali nierdzewnej w bloku kuchennym i zmywalni (okap, kuchnia gazowa, taborety kuchenne, piec konwekcyjny, zmywarki, zlewy, stoły robocze i regały kuchenne, zakup garnków i zestawów dziecięcych naczyń)
  • Wyposażenie nowo utworzonego gabinetu fizjoterapii w sprzęt specjalistyczny min. stół rehabilitacyjny, drabinkę gimnastyczną z całym oprzyrządowaniem, lampę Bioptron, wizualny Biofeedback
  • Nowoczesne, funkcyjne meble w salach dydaktycznych i gabinetach, wykładziny dywanowe,
  • Sprzęt komputerowy, urządzenia wielofunkcyjne w każdej sali dydaktycznej wraz z oprogramowaniem
  • Multimedialne programy edukacyjne, mata do kodowania, pomoce colorPiano
  • Dywan interaktywny Funfloore wraz zestawem 100 gier edukacyjno – rewalidacyjnych
  • Doposażenie gabinetów terapeutycznych w pomoce do terapii i sprzęt SI, lampę UV, słup świetlny i in.
  • Doposażenie ogrodu przedszkolnego w nowe bezpieczne urządzenia rekreacyjne dla dzieci
  • Wymiana starych i zakup nowych ławek ogrodowych

 

Polecamy również