Coode Week – zabawy z kodowaniem w Przedszkolu nr 21

Współczesny świat oparty jest na cyfryzacji. Co więcej, mówi się o tym, że programowanie jest językiem przyszłości, z którym dzieci powinny oswajać się od najmłodszych lat. W związku z tym w dniach 12-16 października dzieci ze wszystkich grup przedszkolnych naszej placówki brały aktywny udział w zabawach z kodowaniem, w ramach Coode Week, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Głównym celem zajęć było rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji takich jak; logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom, czyli poprzez zabawę, ruch, doświadczenia i eksperymentowanie. W trakcie zabaw wykorzystywane były ciekawe
i atrakcyjne pomoce dydaktyczne przygotowywane przez nauczycieli, jak również ozoboty, „kolorpiano”, maty do kodowania z kubeczkami i kartami, chusty animacyjne.

Najmłodsze dzieci z grupy ,,Stokrotki” klasyfikowały wg kształtu i koloru dary jesieni oraz kodowały na mini macie ,,Czarodziejskie jabłuszko”. W zabawach z wykorzystaniem klocków magnetycznych i koła edukacyjnego FELIX brała udział grupa ,,Fiołki”. Dzieci układały zakodowane obrazki z figur geometrycznych – klasyfikowały, segregowały. Uczestniczyły w zabawie ,,Zbieramy warzywa” z wykorzystaniem ozobota. Przedszkolaki cyfryzacja pp 21 p1 p2 p3 p4 p5 p7z grupy ,,Maki” wykonywały zadania związane z elementami kodowania i programowania. Wnikliwie zapoznały się z działaniem ozobota i samodzielnie wyznaczały mu trasy poruszania. Realizowały również zabawy matematyczne z wykorzystaniem planszy ,,Math morks the Spot”. Grupa ,,Fasolki” z pomocą nauczyciela wyznaczała trasę ozobota, zbierając owoce potrzebne do wykonania sałatki owocowej oraz odtwarzała przy pomocy kolorowych kubków zakodowane wzory. W zabawie tropiącej ,,Szukamy Pani Jesieni” z wykorzystaniem ozobota brała udział grupa ,,Niezapominajki”. Dzieci kodowały w parach – układały rytmy z materiału przyrodniczego: kasztanów, szyszek, żołędzi oraz nieużytków. W zabawach
w kodowanie wykorzystywały również tablicę interaktywną. Najstarsza grupa ,,Słoneczniki” – przy pomocy chusty animacyjnej i instrumentów perkusyjnych ,,budziła kolory”. Dzieci kodowały także obrazki przy użyciu tablicy interaktywnej oraz utrwalały figury geometryczne z pomocą ozobota.

Zajęcia wzbudziły wśród przedszkolaków duże zainteresowanie i przysporzyły im wiele uśmiechu i wspaniałej zabawy oraz kolejny już raz oswoiły język przyszłości.

Tekst i foto PP nr. 21

Polecamy również