„Chreptowicz” w projekcie BohaterOn

Chreptowicz” wysłał Powstańcom podziękowania i uczestniczył w warsztatach Projektu BohaterOn

„BohaterOn – włącz historię” to ogólnopolski projekt, którego ideą jest upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Realizacja Projektu stanowi z jednej strony hołd złożony wszystkim Bohaterom walczącym o wolną Polskę, a z drugiej strony jest promowaniem patriotycznych postaw i narodowej tożsamości. Celem patriotycznej kampanii jest zapisanie w świadomości Polaków niezwykle ważnych w historii narodu wydarzeń z przeszłości ukazanych przez pryzmat tysięcy indywidualnych historii Powstańców. To właśnie tym Bohaterom należą się podziękowania i pamięć za patriotyczny heroizm. Projekt umożliwił wyrażenie tego poprzez wysyłanie (do 2 października) żyjącym Powstańcom pocztówki z życzeniami. Takie kartki przekazali również uczniowie i nauczyciele LO nr II im. J. Chreptowicza. Do adresatów trafią one za pośrednictwem Muzeum Powstania Warszawskiego po zakończonej kampanii.

– Włączając się w tę akcję, przyczyniamy się do rozwoju dialogu międzypokoleniowego i pokazujemy, że pamiętamy o historii swojego kraju i o ludziach, którzy walczyli o jego wolność- mówi Sławomir Miszczuk, dyrektor szkoły, nauczyciel historii.- Kierując do uczestników walk o stolicę osobiste podziękowania wyrażamy wdzięczność za heroiczną postawę i wyrażamy szacunek.

Zaangażowanie „Chreptowicza” w patriotyczną akcję to również udział w projektowych warsztatach przeprowadzonych przez głównego organizatora projektu Fundację Sensoria.boh1boh2boh3boh4boh5boh6boh7boh8

– Nasza Fundacja wybrała do warsztatów LO nr II im. J. Chreptowicza jako reprezentanta wszystkich szkół ponadpodstawowych województwa świętokrzyskiego – mówi Katarzyna Kaźmierczyk, przedstawiciel Fundacji z Wrocławia. – Sporządzając wykaz 16 zaproszonych szkół ( z każdego województwa po jednej), kierowaliśmy się rankingami edukacyjnymi prezentującymi wyniki najlepszych szkół w Polsce.

W zajęciach warsztatowych uczestniczyli uczniowie humanistyczno-lingwistycznej klasy uniwersyteckiej.

– Warsztaty były dla nas wyjątkową lekcją historii- mówi uczestniczka Zuzanna Łakomiec z klasy 1c.- Dzięki niej poszerzyliśmy swą wiedzę o wiele ważnych i ciekawych faktów, które zostały ukazane z perspektywy uczestników Powstania . Myślę, że ten sposób edukowania młodzieży- uczenie historii poprzez ukazywanie sylwetek i poruszających losów Bohaterów tamtych walk- jest bardzo skuteczny. Każda relacja Bohatera z pewnością utkwiła w pamięci każdego z nas.

– Podczas warsztatów mieliśmy też okazję obejrzeć film „Powstanie Warszawskie” stworzony przez wideoblogerów i zamieszczony na kanale programu internetowego „Historia bez cenzury” – dodaje Maciej Zdybski z klasy 1c.- Graliśmy w grę edukacyjną „Cenzura” i dyskutowaliśmy w pogadankach na temat uniwersalnych wartości. Wszystko było bardzo wciągające.

Opinie uczniów podziela też zaproszony przez szkołę historyk Marek Wójcicki z Muzeum Historyczno-Archeologicznego, który wielokrotnie włączał się w rozmowy podczas warsztatowych zajęć.

Ogólnopolska akcja BohaterOn znalazła wśród „Chreptusów” wielkie uznanie, a organizatorki prowadzące warsztaty nie ukrywały zadowolenia z ich zaangażowania w realizację Projektu.

Akcja BohaterOn została zorganizowana po raz drugi we współpracy m.in. z Muzeum Powstania Warszawskiego, Telewizją Polską, Radiem Polskim i Pocztą Polską.

 

 

 

Polecamy również