Dwie nowe wiaty przystankowe zostały w minionym tygodniu zamontowane na terenie miasta. Stanęły przy ul. H. Sienkiewicza oraz przy skrzyżowaniu ulic J. Gulińskiego z J. Samsonowicza. Nowe wiaty mają nowoczesny wygląd, a ich wyjątkowość polega również na nowej kolorystyce. To już kolejny element w przestrzeni miejskiej nawiązujący do charakterystycznych barw kojarzących się niewątpliwie z ostrowiecką hutą oraz hutniczymi tradycjami, a dalej z barwami Klubu Sportowego Zakładów Ostrowieckich.
Już blisko dwa lata temu w różnych punktach Ostrowca Świętokrzyskiego zaczęły pojawiać się różne akcenty kolorystyczne nawiązujące do tych tradycji. Na Rynku ustawiono duże pomarańczowe kwiatowe gazony, a następnie barierki na ostrowieckich mostach przybrały pomarańczowo – czarne barwy.
Jednakże prawdziwym punktem zwrotnym w wizualnej promocji miasta okazał się konkurs na nowe witacze. Zwyciężyła koncepcja zaproponowana przez związanego ze Stowarzyszeniem Kulturotwórczym Nie z Tej Bajki ostrowieckiego artystę Michała Jedlikowskiego. Plastyk stworzył unikalną koncepcję logotypu będącego uwspółcześnioną wersją herbu miasta. Stylizowany na herb Ostrowca Świętokrzyskiego piktogram utrzymany w pomarańczowo – czarnych miasta dał impuls do dalszych działań i zmiany kolorystyki wykorzystywanej do promocji miasta i przywołania pamięci o ostrowieckich korzeniach.
– Witacze spotkały się z niezwyk le pozytywnym odbiorem i komentarzami ze strony ostrowczan. Cieszę się, że nasi mieszkańcy dostrzegają również i pozytywnie odbierają wprowadzenie tych barw do przestrzeni miejskiej, przy drogach, na mostach i realizowanych nowych przystankach autobusowych – mówi prezydent miasta Jarosław Górczyński. – Kolory pomarańczowy i czarny są mocno osadzone w naszej lokalnej historii i świadomości barw związanych z przemysłową i sportową historią Ostrowca Świętokrzyskiego.
Kolor będący istotnym elementem ubioru jest także doskonałym sposobem wyrażania przekonań i potrzeb przez społeczeństwo. Kluczowym atrybutem tożsamości marki Ostrowca Świętokrzyskiego jest wartość i siła barw – czerni i koloru pomarańczowego. Mając silne zakorzenienie w lokalnej historii i tożsamości, a przede wszystkim w sercach mieszkańców – byłych hutników i ich rodzin, a także kibiców drużyn KSZO, stanowią doskonały nośnik do dalszej budowy marki miasta.