Czy dobro można zmierzyć? Startują Mistrzostwa Świata w Dobroci
Już 1 marca rozpoczęła się 5. edycja dobroczynnej kampanii „Kilometry Dobra’, czyli Mistrzostwa Świata w Dobroci. 50 organizacji pozarządowych z całej Polski będzie przez trzy miesiące zbierać fundusze, by pomagać potrzebującym. Wszystkie zebrane pieniądze zostaną zamienione na monety jednozłotowe i podczas finału, 3 czerwca organizacje podejmą próbę pobicia Rekordu Guinnessa na najdłuższą linię z monet, który aktualnie należy do Austriaków i wynosi 75,2 km.
Inicjatorem i pomysłodawcą kampanii jest prezes Polskiego Instytutu Filantropii Robert Kawałko, który pragnie rozwijać ducha filantropii w Polakach, pobudzić ich hojność jako darczyńców inicjatyw charytatywnych, a także wesprzeć rozwój organizacji dobroczynnych
i stworzyć nowe źródła finansowania ich działalności.
Kilometry Dobra są organizowane już od 5 la t. Do tej pory ich uczestnicy zebrali ponad 3,2 mln zł na realizację 130 różnych projektów. Na stronie internetowej www.kilometrydobra.pl można przeczytać o dotychczasowych efektach tej akcji. Są tam m.in. historie
o niepełnosprawnych i zakupionym dla nich sprzęcie, o rehabilitacji poprzez nurkowanie,
o stypendiach dla uzdolnionej młodzieży, o budowie ośrodka hipoterapii. W tym roku darczyńcy mają jeszcze większy wybór, a projekty są bardziej zróżnicowane ze względu na tematykę i adresatów pomocy.
Przyłączenie się do akcji jest bardzo proste: wystarczy wejść na stronę kampanii, wybrać z listy jedną z organizacji i kliknąć w jej nazwę, by przejść do formularza wpłaty i przekazać wybraną kwotę. Nazwisko darczyńcy pojawia się na liście wpłat w ciągu kilku sekund, a jego wpłacone złotówki podnoszą wynik obdarowanej organizacji, dzięki czemu jej szanse na zwycięstwo rosną. Nie wiadomo, kto w tym roku zostanie zwycięzcą w tym wyścigu. Faworytem jest białostocka Caritas, która już dwa razy zdobyła tytuł Mistrza Polski w Dobroci. W czerwcu okaże się, czy zdoła ona obronić pozycję lidera.
„Dobrze jest zwyciężyć, bo gdy zbierzemy dużo pieniędzy, to możemy zdziałać więcej dobrego. Ale nie mniej ważna jest współpraca wielu organizacji, które jednoczą siły, a nawet pomagają sobie nawzajem. Udowadniamy w ten sposób co roku, że Polacy umieją współpracować i jednoczyć się dla dobrych celów. Dajemy dobry przykład całemu światu.” – mówi Robert Kawałko
Finał kampanii zaplanowano na weekend 2 i 3 czerwca. W tych dniach w 50 miejscowościach zostaną ułożone szeregi ze złotówek, jeszcze dłuższe niż rok temu. To jedyna kampania, w której można zobaczyć na własne oczy każdą zebraną złotówkę, choć są ich setki tysięcy! Kilometry Dobra są przez to także przykładem wzorowej transparentności.
Styl tej kampanii, energia, z jaką jest prowadzona przez uczestników, a zwłaszcza jej rezultaty przekonały już wiele znanych osób, które zostały ambasadorami Kilometrów Dobra. Są wśród nich sportowcy – Robert Lewandowski, Maciej Kot, Justyna Kowalczyk, muzycy – Bracia Golec, Zespół Perfect, Andrzej Rybiński, i aktorzy – m. in. Cezary Żak, Robert Janowski, Artur Barciś, Jarosław Boberek , a także wiele innych znakomitości.
Kontakt ze sztabem Kampanii Kilometry Dobra:
Jagoda Leśniewska – manager kampanii
e-mail: j.lesniewska@pif.org.pl
tel. 725 785 898