Do ostatniej rundy ważyły się losy trzeciego miejsca w Klasyfikacji Rodzinnej cyklu VII MosirGutwinRun 2019. Brakiem obecności podczas ostatecznej rozgrywki rodzina Wosiek przypłaciła wypadnięcie poza podium. Ich miejsce udanym finiszem zajęła rodzina Górczyńkich. Już wcześniej zwycięstwo zapewnili sobie Artykiewiczowie, a drugie miejsce rodzina Heba.
Ostatnia runda przyniosła też małą niespodziankę. Niepokonani do tej pory w rywalizacji rodzin Artykiewiczowie w końcu znaleźli pogromców. Ostatnia runda padła bowiem łupem wiceliderów klasyfikacji, co jednak nie przyniosło żadnych zmian w pozycjach obu rodzin.
Drużyna rodzinna musiała składać się z minimum dwóch osób spokrewnionych ze sobą w linii prostej (dziecko – rodzic – dziadek). Warunkiem koniecznym, by wziąć udział w klasyfikacji rodzinnej danej rundy, było przebiegnięcie obu głównych dystansów, czyli biegów na 10 i 5 km, przez dwóch różnych członków drużyny. Czasy uzyskane w ten sposób były sumowane i tak powstawała wstępna klasyfikacja rundy. Wywalczony dorobek punktowy można było powiększyć dzięki bonusom, a te można było zdobyć zgłaszając kolejnych członków rodziny do startu w dowolnej konkurencji – biegu na 10 i 5km, marszu nordic walking lub biegach dla dzieci (na dystansie od 100 do 1000 metrów). Nowością w tegorocznym cyklu był współczynnik za wielopokoleniowość drużyn rodzinnych… Jeśli w skład drużyny wchodzili rodzice oraz dzieci, to liczba uzyskanych bonusów przemnażana była przez 2, a jeśli dodatkowo w zespole był dziadek lub babcia, to mnożona była przez 3!
Impreza odbywała się pod patronatem Prezydenta Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosława Górczyńskiego, Nadleśniczego Nadleśnictwa Ostrowiec Świętokrzyski oraz Fundacji Wychowanie przez Sport – organizatora ogólnopolskiej akcji „BiegamboLubię”.
Partnerami VII MosirGutwinRun 2019 byli Pizzeria DaGrasso, Strefa 21, Miks Meat, Mimi Torek, Hotel Accademia, Fitness Klub Centrum, Salon Komputerowy Render 2000, Skalski Piekarnia & Cukiernia, Agencja Reklamowa KreoGraf, Przychodnia Sport Medical Rehabilitacja, Hurtownia Papiernicza Signal, Impuls Gym & Fitness, Galeria Mebli Arkadia, Centrum Rehabilitacji Markmed, Kijanka – Myjnia 24h, Zakład Produkcyjno – Handlowy „Adax”, Gościniec Bałtowski Zapiecek i Bałtowski Kompleks Turystyczny, Ambulatorium Ginekologiczne Gynic.
Patronat medialny nad imprezą sprawowały Radio Kielce, Radia Fama, Rekord – Radio Świętokrzyskie, Radio Ostrowiec, Telewizja Ostrowiecka, LTVK Krzemionki, Lokalna.TV, Echo Dnia, Gazeta Ostrowiecka, Świętokrzyskie 7 Dni, CoZaDzien.pl i OstrowiecNews.pl.