„Lokalne NIEBANALNE” – nagrody rozdane

Koronawirus nie przeszkodził dzieciom i młodzieży przedstawić „Lokalne NIEBANALNE” działalności biznesowe w Ostrowcu Św. Pod takim hasłem Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o. zaproponowała konkurs plastyczny.

A. Łepecki - 1 A. Łepecki 2 A. Łepecki 3 E. Moczyńska 1 E. Moczyńska 2 E. Moczyńska 3 Ł. Dziułka 1 M. Majewski 1 M. Majewski 2 W. Gruszczyńska 3 W. Gruszczyńska W. Gruszczyńska4Pomysł okazał się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”, o czym świadczył nie tylko poziom prac, ale również ich łączna liczba (60) czy też 4,5 tys. oddanych głosów na fanpage’u ARL. Konkurs miał na celu promocję ostrowieckich przedsiębiorców w sposób niebanalny za pomocą pracy plastycznej wykonanej w dowolnej technice, a skierowany był do uczniów ostrowieckich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Była to zarazem świetna okazja do zaangażowania się samych przedsiębiorców, z których część dość aktywnie włączyła się w zabawę. Doceniali wysiłek młodych twórców, a w głosowaniu internetowym często dopingowali, wspierali i udostępniali na swoich profilach zdjęcia prac zachęcając do głosowania.

2 grudnia w Centrum Biurowo _ Konferencyjnym przy ul. Sandomierskiej 26A nastąpiło rozdanie nagród. Z powodów ograniczeń związanych z pandemią impreza miała charakter kameralny – uczestniczyli w niej tylko zwycięzcy wraz z rodzicami, zaproszeni goście oraz przedstawiciele organizatora.

Lista laureatów konkursu:

I. KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE, KLASY 1 – 4

  • I miejsce: Łucja Dziułka, klasa II, Katolicka Publiczna Szkoła Podstawowa -Piekarnia „Tartaruga”

  • II miejsce: Amelia Gulińska, klasa II, Katolicka Publiczna Szkoła Podstawowa – Kwiaciarnia „Green Trick Kwiaty & Zieleń”

  • III miejsce: Wiktor Wojtas, klasa II, Publiczna I. Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 – Produkcja Choinek „Domosfera”

II. KATEGORIA: SZKOŁY PODSTAWOWE, KLASY 5 – 8

  • I miejsce: Adrian Łepecki, klasa VI, Szkoła Podstawowa Częstocice – Sklep Zoologiczno – Wędkarski „Egzotica”

  • II miejsce: Julia Grudzień, klasa VIII, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 5 – Kaletnik Maciej Ksykiewicz

  • III miejsce: Martyna Sałapa, klasa VI, Publicznsa Szkoła Podstawowa Nr 10 – Salon Pielęgnacji Psów „Ajla”

III. KATEGORIA: SZKOŁY PONADPODSTAWOWE

  • I miejsce: Emilia Moczyńska, klasa III, III Liceum Ogólnokształcące im. W. Broniewskiego – „Lucky Dog – Szkolenie Psów – SPA dla PSA”

Pozostałych miejsc nie obsadzono z powodu tego, że w tej kategorii wpłynęła tylko jedna praca.

IV. NAGRODA PUBLICZNOŚCI – ZWYCIĘZCA WYŁONIONY W GŁOSOWANIU NA FANPAGE’U

  • Wiktoria Gruszczyńska, klasa III, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 7, Galeria „Ostrowiec” (Wiktoria zdobyła 552 „lajko- głosy na blisko 4,5 tys. oddanych)

V. NAGRODA SPECJALNA PREZESA ZARZĄDU AGENCJI ROZWOJU LOKALNEGO SP. Z O.O.

  • Mikołaj Majewski, klasa „0”, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 – „BBS Bike” (praca zgłoszona w trybie pozakonkursowym). Mikołaj, choć nie mógł wziąć udziału w konkursie głównym, mimo to za pośrednictwem swojej mamy zgłosił swoją gotowość do pracy wraz z pomysłem i jak się okazało, nie były to czcze przechwałki. Praca zaimponowała zarówno starannością wykonania, interesująca kompozycją, jak i rzeczywiście oryginalną koncepcją. Przesłana dodatkowo dokumentacja fotograficzna nie pozastawia wątpliwości że praca była również jak najbardziej samodzielnym dziełem najmłodszego, ale wyjątkowo zmotywowanego uczestnika konkursu.

Laureaci pokrótce przedstawiali swoje inspiracje co do wyboru prezentowanej firmy. Część z nich wskazała na to, iż firma działa w ich najbliższym otoczeniu, a ponadto mieli z nią bezpośredni kontakt jako klienci, tak jak Adrian Łepecki zwycięzca w grupie klas 5-8, „Robię zakupy w Egzotice, bo mam chomika – pochwalił się Adrian – Stąd też zainteresowanie tą działalnością”.

Z kolei Julię Grudzień, II miejsce w tej samej grupie, zainteresowała forma działalności i jej wyjątkowość. „Często przejeżdżam obok zakładu kaletniczego – mówiła. Poszukałam też wiadomości w intrenecie i tak powstała moja praca”.

Była to też sposobność do wypromowania firmy prowadzonej przez kogoś z rodziny – tak jak w przypadku zdobywcy III miejsca w klasach młodszych Wiktora Wojtasa, który za niebanalną uznał firmę dziadka produkującą choinki.

Chce się powiedzieć; BRAWO WY! – mówiła Agnieszka Rogalińska Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o. dziękując za udział w konkursie – Bardzo mnie cieszy, że młodzi ostrowiacy potrafią w ciekawy sposób zaprezentować wybraną przez siebie firmę. Prace świadczą również o tym, że młodzi ludzie znają swoje otoczenie, dostrzegają lokalnych przedsiębiorców i potrafią wskazać tych według siebie najatrakcyjniejszych – czy to pod kątem profilu działalności czy też umiejętności prowadzenia firmy czy pozyskania zainteresowania klientów. Serdecznie wszystkim uczestnikom gratuluję”.

Nagrody wręczali : Agnieszka Rogalińska – Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o., goście, a jednocześnie jedni z fundatorów nagród: Małgorzata Różalska – dyrektor Centrum Handlowego „Galeria Ostrowiec” oraz Dariusz Wierzbiński – Starszy Cechu Rzemieślników i Przedsiębiorców w Ostrowcu Świętokrzyskim, radny powiatowy oraz właściciel firmy „EUROSTAR” oraz Łukasz Kot – pracownik ARL Sp. z o.o. i pomysłodawca konkursu.

ARL serdecznie dziękuje fundatorom nagród, którymi są:

  • „LaserExpert” Magdalena i Paweł Komorniczak

  • Centrum Handlowe „Galeria Ostrowiec”

  • firma „Eurostar” Dariusz Wierzbiński

  • Biuro Ochrony „Spartan” Sp. z o.o.

  • „Centrum Sport” Kamil Kutryba

  • Księgarnia „ODEON” Zofia i Wojciech Bieniek

  • anonimowy darczyńca

  • Agencja Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o.

  • Agnieszka Rogalińska – Prezes Zarządu ARL

Konkurs może stać się imprezą cykliczną będącą jeszcze jedną formą działań promujących przedsiębiorczość, szerzenia wiedzy na temat lokalnych firm oraz zaszczepiania wśród naszej młodzieży postaw przedsiębiorczych. Wszystkie te przedsięwzięcia realizowane są przez Agencję Rozwoju Lokalnego Sp. z o.o. we współpracy z ostrowieckimi szkołami i przedsiębiorcami. Wpisują się one w strategię działań Spółki oraz gminy i władz Ostrowca Świętokrzyskiego mających na celu wspieranie i rozwój miasta pod kątem ekonomicznym, aktywności mieszkańców oraz inwestowania w ostrowiecką młodzież jako największy posiadany kapitał.

Polecamy również