Dzieci z oddziału VI uczestniczyły w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Kreatywny Przedszkolak – Kreatywny Dziecko”, który był realizowany w dniach od października 2020r. do maja 2021r.Podsumowanie projektu oraz rozdanie certyfikatów nastąpiło 24.06.2021r.
Głównym celem projektu były kreatywne i twórcze działania nauczycielki Anny Sarny – koordynatora projektu z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty. Dzieci uczestnicząc w zajęciach rozwijały swoje umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości(gdyż część materiałów dzieci przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy. Ponadto dzieci poznawały nowe techniki malarskie, zdobyły wiedzę na temat prawdziwego malarza.
Przedszkolaki systematycznie realizowały wszystkie zadania, szukając twórczych, czasami nietypowych pomysłów na wykonanie prac. Pracowały wykorzystując różnorodne materiały: przyrodnicze (przyniesione ze spaceru) i plastyczne.
W październiku zrobiły jesienną makietę. Wykorzystały w tym celu dary jesieni (kasztany, żołędzie, szyszki i różnego rodzaju liście), plastelinę, rolki z papieru. Z wielkim zapałem zabrały się do pracy – lepiły ślimaki i gąsienice, sowy, malowały drzewa. Podczas spaceru zebrały kasztany i żółte liście, które poukładały na rysunku. Dzieci doskonaliły umiejętność planowania, motorykę, a także koncentrację.
W listopadzie dowiedziały się kim był Vincent van Gogh, poznały jego twórczość, a następnie podjęły się wykonania własnej interpretacji obrazu „Słoneczniki”. Na tablicy przypięły wcześniej wykonane kwiaty i liście z bibuły.
W grudniu stworzyły przeplatane świąteczne ozdoby dla rodziców . Wykorzystały do swoich prac brokatowy karton, z którego wycięły paski i wyplatały z nich serduszka. Wspólnymi siłami i z pomocą pań udało im się owinąć je folią i zawiązać kokardki.
W styczniu wykonały witraże dla babci i dziadka. Na czerwonym kartonie wycięły duże serca, a w nich malutkie serduszka, które wypełniły srebrną tkaniną. Następnie ozdabiały ich kokardką ze sznurka. Wykonane upominki dzieci wręczyły swoim babciom i dziadziusiom na uroczystości przedszkolnej.
W lutym wykonały lodowe konstrukcje z klocków, na których umieściły pingwiny wykonane z kartonu. Dopełnieniem kreatywnej zabawy były wykonane zimowe impresje plastyczne.
W marcu dzieci podczas nauki zdalnej stworzyły Marzanny – piękne kukiełki z kolorowej bibuły bądź gazety. Do wykonania stelaża posłużyły im drewniane kijki bądź łyżki. Wykorzystane do jej stworzenia materiały były jak najbardziej przyjazne dla środowiska.
W kwietniu przedszkolaki wyplatały koszyczki w kształcie biedronek. Wykonały bardzo pracochłonne zadanie za, które otrzymały dużo pochwał. Były z siebie bardzo dumne.
W maju wykonały ostatnie zadanie – kwiaty dla mamy i taty, które wręczyły swoim rodzicom na uroczystości przedszkolnej z okazji Święta Rodziny.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w działaniach projektowych, były zaangażowane w realizację zadań i działań wynikających z jego założeń.