III miejsce dla przedszkolaków z PP 16
Grupa „Słoneczka” z Kolorowej Akademii w kategorii 3-4latków stanęła na podium zajmując III miejsce w konkursie „Wielkie czytanie w kole na dywanie”.
Organizatorem konkursu było Niepubliczne Przedszkole Akademia Małych Odkrywców w Łodzi. Zadanie konkursowe polegało na nagraniu filmiku przedstawiającego wspólne czytanie na dywanie wybranej pozycji książkowej, które ma promować rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci. Częścią pracy konkursowej było również grupowe zilustrowanie przeczytanej treści. Od początku roku szkolnego grupa „Słoneczek” bierze udział w innowacji pedagogicznej: Czytanie uczestniczące szansą na przełamywanie barier komunikacyjnych wśród dzieci słabo mówiących oraz niemówiących. Autorkami działań w ramach innowacji są panie Krystyna Wesołowska – logopeda i Iwona Wiewióra– wychowawca grupy. Czytanie uczestniczące to czytanie tekstu z zaangażowaniem językowym dzieci. Dzieciom niemówiącym, słabo mówiącym oraz dopiero uczącym się mówić technika czytania uczestniczącego umożliwia uczestniczenie w tych czynnościach. Ta forma pracy z tekstem wzbudza też u dziecka zainteresowanie aktywnym czytelnictwem oraz wyzwala pozytywne emocje związane z czytaniem. Technika ta polega na tym, że dzieci dopowiadają lub wskazują słowa wizualizowane obrazkami, wstawianymi w ciąg tekstu, bądź towarzyszącymi całemu tekstowi jako jego wizualizacja. Działania w ramach innowacji zaplanowano na cały rok szkolny i obejmują: Cotygodniowe spotkania z książką. Czytanie przed spaniem – akcja promująca czytanie jako formę wspólnego spędzania czasu. Dziecięce teatrzyki. Tworzenie książeczek z wykorzystaniem metody czytania uczestniczącego. Stworzenie kącika „Kącik aktywnego czytelnika”. Dzieci bardzo lubią taką formę czytania i z niecierpliwością czekają na zajęcia czytelnicze. Z ogromnym powodzeniem rozbudzono zamiłowanie do czytania najmłodszych przedszkolaków.
Czytanie przed spaniem – akcja promująca czytanie jako formę wspólnego spędzania czasu.
Wykonanie internetowej galerii, obrazującej rodziców podczas czytania dzieciom literatury dziecięcej.