Projekt językowy w PP nr 19

W ramach zajęć dodatkowych przedszkolaki z oddziału VIII „Wiewiórki”, oddziału V „Sowy” i oddziału I „Biedronki”, brały udział w projekcie językowym „Hallo in Deutschland!!! Bienvenue en France!!!, Wie geht’ s? Comment cą va?” [Witaj

w Niemczech!!!, Witaj we Francji!!! Co słychać?]

Nauka języka niemieckiego i francuskiego w grupie maluchów i starszaków polegała na wspólnej zabawie, śpiewie piosenek w danym języku obcym oraz tworzeniu kopert i pudełek, do których dzieci chowały obrazki ze słownictwem do utrwalenia. Ta metoda nauki jest innowacyjną metodą, przybliżoną do nauki języka obcego poprzez fiszki. Przedszkolaki tworzyły je same, utrwalały i ćwiczyły w dowolnej chwili. Słowa powtarzane były na głos żeby dzieci mogły zapamiętać wymowę. Na zajęciach dzieci korzystały z takich pomocy dydaktycznych jak tablica multimedialna, mapa Europy, symbole Niemiec i Francji, puzzle językowe, maskotki itp. Podczas tradycyjnej zabawy w chowanie zwierzątek – maskotek, przedszkolaki zapamiętały zarówno liczebniki do 10, jak i nazwy zwierzątek, które stały się uczestnikami dziecięcych przygód z językiem niemieckim i francuskim.
„Ucząc się zaledwie 6 słówek tygodniowo, można poznać blisko ponad 300 słówek przez cały rok. A z czasem coraz większa liczba słówek pozwoli porozumieć się w wielu codziennych sytuacjach językowych” – mówią koordynatorki projektu, Agnieszka Gurska – nauczycielka języka niemieckiego oraz Agnieszka Krońska – Strużyna – nauczycielka języka francuskiego.

Na koniec dzieci pięknie ubrane w strojach o barwach narodowych, otrzymały imienne minisłowniczki do wykorzystania w nauce języków obcych, a może nawet podczas wakacyjnych podróży😊

1 2 3 4 5 6 7 9 10 11

Polecamy również