We wrześniu MPK Sp z o.o. Gminy Ostrowiec Świętokrzyski uruchamia kursy linii nr 2 do Ćmielowa we wszystkie godziny szczytu: 6.00,14.00 i 22.00. Kursy odbywać się będą przez cały tydzień.
– Mamy już uzgodnioną trasę, która będzie przebiegać między największymi osiedlami Ostrowca Świętokrzyskiego, tak, aby mogło z niej skorzystać, jak najwięcej osób- mówi Stanisław Choinka, dyrektor ds. technicznych MPK.- Kursy będą oznaczone specjalnymi indeksami. Taka decyzja to wynik naszych rozmów z pracownikami Fabryki Porcelany „Ćmielów” oraz związkami zawodowymi. Zainteresowani takimi liniami są pracownicy zakładu z gmin Ćmielów, Bodzechów oraz Ostrowiec Świętokrzyski. We wspólnej dyskusji wielokrotnie usłyszeliśmy, że jesteśmy rzetelnym przewoźnikiem gwarantującym dowóz i odwóz na odpowiednią godzinę oferując konkurencyjną i stałą cenę za świadczone usługi.
Warto wiedzieć, że trasa linii 2 (miejskiej) na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego od ulicy Prusa do Zygmuntówki nie ulegnie zmianie.
– Na tę chwilę złożyliśmy dokumentację potrzebną do wydania pozwoleń do Starostwa Powiatowego i liczymy na pozytywne oraz sprawne jej rozpatrzenie- twierdzi Stanisław Choinka. Jeśli wszystko będzie dopięte na ostatni guzik informacja o linii i jej przebiegu pojawi się na rozkładach jazdy umieszczonych na przystankach autobusowych oraz na naszej stronie internetowej.
Tymczasem już w minionym tygodniu na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego wyjechał nowiutki autobus IVECO Crossway Low CITY. To jak na razie tylko test, ale kto wie, czy w przyszłości ten model autobusu nie uzyska pochlebnych opinii pasażerów i trafi do floty ostrowieckiego MPK.
– Gmina Ostrowiec Świętokrzyski ma przed sobą zakupy związane z realizacją projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim” a Prezydent miasta Jarosław Górczyński podpisał już stosowne umowy z marszałkiem województwa świętokrzyskiego– przyznaje Stanisław Choinka. Przypomnijmy, że dzięki realizacji nowego projektu zostanie m.in. zakupionych 10 nowych niskoemisyjnych autobusów spełniających normę EURO VI, w tym jeden hybrydowy.
Crossway Low Entry w wersji City, który trafił na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego, to zdaniem producenta jeden z najlepszych pojazdów niskowejściowych na rynku transportu publicznego zaprojektowany przede wszystkim do ruchu miejskiego, umożliwiający łatwy dostęp pasażerom dzięki niskiej wysokości podłogi pomiędzy drzwiami przednimi i środkowymi.
– Zależy nam na opiniach mieszkańców, stąd czekamy na uwagi od tych pasażerów, którzy mieli możliwość podróżowania tym nowym na naszych ulicach autobusem- dodaje dyrektor Stanisław Choinka.