Dzisiaj w Urzędzie Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim została podpisana umowa na zakup i dostawę sześciu autobusów hybrydowych firmy Solaris. W sumie planowany jest zakup 32 nowych autobusów o rożnym napędzie. To będzie prawdziwa rewolucja w transporcie miejskim. Na początek autobusy hybrydowe.
– To są autobusy niskopodłogowe i niskoemisyjne zakupione dla Miejskiego Zakładu Komunikacji- mówi prezydent Ostrowca Świętokrzyskiego Jarosław Górczyński.- Pierwotnie autobusy miały wyjechać na ulice Ostrowca za 340 dni, ale chcemy, żeby ich debiut przypadł na wrzesień 2022 roku. Chciałbym podziękować pracownikom Wydziału Infrastruktury Komunalnej za wytężoną pracę przy tym przetargu. Zmienia się wygląd i zmienia się jakość komunikacji miejskiej w Ostrowcu. Niebawem powstanie nowa baza MZK. Dobrze układa się współpraca z gminami. Została podpisana umowa na przewóz pasażerów z Kunowem i Ćmielowem. Zakup nowych autobusów został podzielony na cztery etapy. Dzisiaj podpisujemy umowę na zakup sześciu autobusów hybrydowych. Niebawem wyłonimy dostawcę na 9 diesli. Przygotowujemy przetarg na osiem autobusów o napędzie elektrycznym. Złożyliśmy także propozycję na zakup 9 autobusów o napędzie elektrycznym. Baza i tabor MZK zmieni się nie do poznania. Na pewno poprawi się jakość obsługi pasażerów i częstotliwość kursów. Nie stawiamy na autobusy o identycznym napędzie. Potrzebna jest dywersyfikacja. Gdybyśmy np. nastawili się tylko na autobusy o napędzie elektrycznym to mógłby być problem. Trudno obecnie przewidzieć ceny prądu czy paliw, więc lepiej dokonać takiego podziału. Zakup nowych autobusów jest rozłożony w czasie, żeby inne inwestycje na tym nie ucierpiały.
– To będzie zdecydowany powiew świeżości jeżeli chodzi o komunikację w Ostrowcu – mówi dyrektor sprzedaży firmy Solaris Krzysztof Musiał. – Cieszymy się, że my jako firma możemy przyczynić się do poprawy jakości obsługi pasażerów. Nasza firma w ramach kontraktu przeszkoli kierowców i mechaników z Ostrowca. Autobusy mają 12 metrów długości przystosowane są do przewozu 80 pasażerów. Są wyposażone w klimatyzację i pełny monitoring. Posiadają specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych. Napęd hybrydowy pozwoli na zaoszczędzenie paliwa w granicach 15 procent. Konstrukcja autobusów powoduje, że są one bardzo bezpieczne.