Uczniowie uczą się w dwóch językach

O tym, że znajomość języka obcego jest praktycznie niezbędna w dzisiejszym świecie, przekonywać nikogo nie trzeba. Dlatego dbając o to aby uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 4 nabyli jak największych sprawności językowych szkoła prężnie działa na różnych płaszczyznach.

– Chcąc aby nasi uczniowie wyzbyli się strachu oraz zahamowań w posługiwaniu się językiem obcym podejmujemy wiele działań mających na celu rozwijanie umiejętności językowych naszych uczniów oraz utrwalanie nabytej podczas edukacji wiedzy – mówi dyrektor szkoły dr Agnieszka Batóg.

Od kilku lat rokrocznie szkoła organizuje Powiatowy Konkurs Piosenki Anglojęzycznej  SOUNDS ENGLISH, poprzez dodanie go na liście konkursów wpisywanych na świadectwo ukończenia szkoły, uczniowie otrzymują dodatkowe punkty przy rekrutacji do szkoły średniej. W 2019 roku, dzięki współpracy z II LO im. J. Chreptowicza, szkoła gościła również wolontariuszy z Hiszpanii i Algierii, w ramach programu AEISEC, którzy prowadzili zajęcia z języka angielskiego. Kolejne spotkania z wolontariuszami z całego świata, uczniowie odbywają podczas tygodniowych wyjazdów na „Euroweek – Szkoły Liderów”, gdzie ćwiczą swoje umiejętności językowe z uczniami z innych szkół. Kolejnym ważnym działaniem jest powołanie szkolnego „Anglojęzycznego Koła Teatralnego” gdzie uczniowie ćwiczą swoje umiejętności teatralne w języku angielskim.

– Mówienie w języku obcym to umiejętność, którą należy praktykować. Niestety najczęstszym i największym problemem podczas nauki języków obcych jest jednak strach przed mówieniem – mówi Ewelina Jurasz, nauczyciel j. angielskiego w PSP nr 4.

Kolejnym krokiem do ułatwienia uczniom kontaktów ze światem, dostępu do szerszego zakresu tematów oraz poznania przedmiotów szkolnych z innej perspektywy jest wprowadzenie w szkole od roku szkolnego 2022/2023 nauczania dwujęzycznego. Od przyszłego roku na poziomie klasy VII zajęcia w PSP nr 4 będą prowadzone w dwóch językach na przedmiotach tj.: biologia oraz informatyka. Podczas zajęć lekcyjnych opartych na dwujęzyczności, elementy podstawy programowej z danego przedmiotu przekazywane będą w języku polskim oraz angielskim.

– Nie należy obawiać się, że w trakcie takiej lekcji, uczeń zostanie przytłoczony nadmiarem wiedzy przekazywanej w obcym języku. Zakres materiału leksykalnego w języku angielskim dla danej jednostki lekcyjnej, jest dobierany bardzo ostrożnie, tak, aby nie zaburzyć zrozumienia tematu omawianego podczas lekcji, a przy okazji doświadczyć nieświadomego zapamiętania terminologii w obcym języku – mówi Justyna Chojnacka, wicedyrektor i nauczyciel języka angielskiego.

– Jednym z warunków rekrutacji do klasy dwujęzycznej jest pozytywny wynik z testu językowego. Nie jest to jednak test sprawdzający ogólny poziom znajomości języka obcego, a jedynie zdolności logicznego myślenia oraz postrzegania pewnych schematów gramatycznych. Dlatego do klasy dwujęzycznej może uczęszczać prawie każdy uczeń, bo większość dzieci w wieku szkolnym ma dobrze ukształtowane wspomniane umiejętności – dodaje wicedyrektor.

Jeżeli współczesny rodzic poszukuje sposobu jak wspomóc rozwój swojego dziecka i przygotować je do wyzwań, jakie stawia nowoczesne społeczeństwo, odpowiedzią jest propozycja klasy dwujęzycznej.1 2 3 4 5

Polecamy również