Konkurs „Yes, I can”

Yes_I_canPodsumowano wyniki pierwszego etapu, ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku, konkurs „Yes, I can”, w którym uczniowie ostrowieckich szkół podstawowych mają okazję sprawdzić swoje umiejętności z języka angielskiego. Organizatorem konkursu ogłoszonego pod patronatem Prezydenta Miasta Jarosława Górczyńskiego jest Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta, który realizuje go we współpracy ze szkolnymi koordynatorami.

– Głównym celem Konkursu „Yes I can” jest zachęcanie młodzieży ze szkół podstawowych do nauki języka angielskiego i sprawdzania swoich umiejętności na tle uczniów z innych placówek publicznych i niepublicznych. Pragniemy zmotywować wszystkich uczniów do poszerzania wiedzy i zdobywania nowych umiejętności z zakresu tego języka, a także rozbudzić zainteresowanie kulturą krajów anglojęzycznych. To ważne, by  w dzisiejszym świecie operować tym językiem, znać kulturę i mentalność krajów z tego obszaru  – uważa Prezydent Miasta Jarosław Górczyński. – To już kolejna akcja jaką podjęliśmy w celu lepszej edukacji językowej ostrowieckiej młodzieży. Od dwóch lat realizujemy nowatorski w skali kraju program finansowania certyfikowanych egzaminów językowych i nie jest to ostanie działanie w tym zakresie. Już wkrótce poinformujemy o kolejnych akcjach. Inwestycja w naszą młodzież to jedno z naszych najważniejszych zadań – dodaje Prezydent.

– Konkurs skierowany jest do  uczniów klas I – VII z Ostrowca Świętokrzyskiego. W etapie I mogli wziąć udział wszyscy uczniowie z poszczególnych szkół. Przystąpiła do niego bardzo liczna grupa dzieci i młodzieży – 2279 osób z 2879 uczęszczających do szkół gminnych, oraz 287 z 430 podopiecznych szkół niepublicznych. Największa liczba uczniów zdecydowała się sprawdzić swoją znajomość języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 4 oraz w Szkole Podstawowej nr 7 – poinformowała Marta Dobrowolska – Wesołowska z Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych.

Do II etapu, który będzie miał formę pisemnego testu – dla klas I – V – leksykalnego z elementami rozumienia ze słuchu, a dla kategorii klas VI – VII – testu leksykalno – gramatycznego z elementami słuchania oraz wiedzy o kulturze, literaturze i geografii krajów anglojęzycznych, przystąpią laureaci pierwszych trzech miejsc z każdego oddziału. Do finałowych zmagań również przejdą laureaci 1, 2, i 3 miejsca z etapu II z każdej kategorii. Swoje kwalifikacje sprawdzą w trakcie  10 – minutowej rozmowy obejmującej krótką autoprezentację, opis obrazka oraz odpowiedzi na pytania do obrazka.

Polecamy również