Decyzje podatkowe w roku 2016 nie będą doręczane tak jak w latach ubiegłych przez pracowników Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim. Będą one Państwu doręczone przez operatora pocztowego InPost S.A. Planujemy rozesłanie do Państwa decyzji w drugiej połowie miesiąca lutego. Prosimy o dokonywanie przelewów z tytułu podatków na rachunek bankowy wskazany w każdej decyzji podatkowej.
Jest to indywidualny numer rachunku bankowego dla Państwa podatku prowadzonego przez bank PEKAO S.A. Wpłaty w kasie dokonywane w oddziałach PEKAO S.A realizowane są przy wpłatach podatkowych wynikających z decyzji bez dodatkowych opłat. Zachęcamy do korzystania z tej formy płatności gdyż pozwoli to Państwu na oszczędność czasu. Nowością w 2016 roku wynikającą ze zmiany przepisów jest sytuacja w przypadku gdy kwota podatku na rok 2016r. nie przekracza 100,00 zł podatek jest płatny w jednej racie w terminie płatności do 15 marca 2016r. a nie jak do tej pory podatek był płatny w czterech ratach. Kolejna nowością jest sytuacja, gdy wysokość podatku nie przekracza kwoty 6,10 zł wówczas nie otrzymają Państwo decyzji podatkowe, jest to równoznaczne że nie są Państwo zobowiązani do zapłaty w tym przypadku podatku. Na terenie Miasta Ostrowiec Świętokrzyski od 1 stycznia 2016r. obowiązują nowe druki informacji podatkowych dla osób fizycznych i deklaracji podatkowych dla osób prawnych. Aby pobrać poprawny druk należy skorzystać ze strony internetowej Urzędu Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim: www.um.ostrowiec.pl (zakładka Samorząd, zakładka Urząd Miasta, Wydziały Urzędu Miasta, Wydział Finansowy, Druki i Formularze podatkowe). Druki dostępne są również w Biurze Obsługi Interesanta, Sala A stanowisko 16 lub 17. Prosimy również o obowiązku zgłaszania wszelkich zmian mających wpływ na wysokość podatku tj. sprzedaż, kupno , rozbudowa itp.